ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! سخنگوی سازمان ملل: عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد در تنگه هرمز آغاز خواهد شد ادعای ترامپ: بازرسان در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت شیخ نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از خاک لبنان ندارد دانمارک سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد ترامپ: ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت! روبیو مدعی شد: پرونده لبنان از ایران جداست! شهباز شریف: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا شامل موشک‌های بالستیک نمی‌شود تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد دبیرکل جدید اتحادیه عرب تعیین شد / نبیل فهمی کیست؟ چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا است؟ ماجرای ورود بازرسان آژانس به ایران چیست؟ منبع آگاه: صرف شدن پول‌های بلوکه شده برای خرید غلات واقعیت ندارد ادعای ترامپ: ایران با بازرسی‌های هسته‌ای موافقت خواهد کرد

ظریف: تروریسم هسته‌ای فقط با اتمام تروریسم اقتصادی آمریکا پایان می‌یابد

ظریف: تروریسم هسته‌ای فقط با اتمام تروریسم اقتصادی آمریکا پایان می‌یابد وزیر امور خارجه ایران گفت، مهار تروریسم هسته‌ای نطنز فقط با خاتمه یافتن تروریسم اقتصادی آمریکا امکان‌پذیر است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 14
کد خبر: ۸۳۹۲۷

به گزارش راهبرد معاصر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه گفت توقف تروریسم هسته‌ای فقط از طریق خاتمه یافتن تروریسم اقتصادی آمریکا ممکن است.

ظریف در پیامی توئیتری نوشت: «تروریسم هسته‌ای در نطنز، چرخه خطرناکی را شروع کرد که فقط با پایان یافتن تروریسم اقتصادی قابل مهار است که توسط [دونالد] ترامپ پایه‌گذاری شد».

وزیر امور خارجه ایران افزود: «بایدن/هریس انتخاب واضحی پیش رو دارد: [بازگشت] به توافق اوباما/بایدن یا کارزار شکست حداکثری ترامپ».

ظریف در پایان تأکید کرد:‌ «جایگزین دیگری وجود ندارد. زمان زیادی باقی نمانده است».

 

به گزارش فارس، صبح یکشنبه‌ ۲۲ فروردین ماه «بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با فارس از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت که این حادثه تلفات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است.

عصر همان روز نیز «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی نیز گفت: «ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس با این تروریسم هسته‌ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می‌دارد».

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ در وین حضور دارد، بعدازظهر روز سه‌شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: «ایران امروز در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند.»/فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار